Recenze: Temná Věž – Stephen King

Název: Série Temná Věž (1. Pistolník, 2. Tři Vyvolení 3. Pustiny 4. Čaroděj a sklo 5. Zpěv Sussanah 6. Vlci z Cally 7. Temná věž)
Autor: Stephen King
Žánr: Literatura světová, Romány, Fantasy
Čteno v: Českém jazyce
Rok vydání: 1982 – 2004
Anotace: Existují i jiné světy než tyto. Temná věž je série fantasy knih popisující cestu hlavního protagonisty a antihrdiny Rolanda Deschaina z Gileadu, posledního „pistolníka“, při hledání Temné věže, aby odvrátil hrozící konec Středosvěta, o němž se Roland domnívá, že jistě brzy přijde, pokud on sám nezasáhne. Cestou k Temné věži ho provází ka, které by se dalo nejblíže definovat jako „osud“. (Wikipedie, Knihy Dobrovský)

Recenze: Série Temné věže tu se mnou byla věrně po dobu půl roku. Celkem sedm dílů, sedm knih, různě obsáhlých, jsem nejvíce četla v metru a občas i mimo něj. Příběh Rolanda a jeho cesty k Temné věži, jeho ka-tet, mě velmi bavil a oceňovala jsem, že je to příběh jako doposud jiný. Doopravdy, mix sci-fi, westernu a fantasy, kde to najdete? Příběh je poutavý a i když v něm jsou občas pasáže, které byste nejraději přeskočili, abyste se dostali zpět k hlavní dějové lince, jsou to právě tyto pasáže, které jsou důležité a barvitě vám dokreslí celý příběh. Stephen King tohle dělá často a zkrátka to umí. Navíc, jaký jiný autor, než Stephen King, do takového příběhu, do své vlastní knihy, dokáže zasadit sám sebe jako postavu? Naprosto geniální! Líbil se mi vývoj vztahů mezi jednotlivými postavami a i vývoj postav samotných. Ačkoliv je Středosvět vymyšlený, nepřijde vám cizí a to díky tomu, že i do něho Stephen King zasazuje prvky, které my v našem světě důvěrně známe. Pokud tedy někdy budete mít čas a chuť ponořit se do delšího příběhu, Temnou Věž vám vřele doporučuji.