Recenze: Psycho Sanatorium – Chet Williamson

Název: Psycho – Sanatorium
Autor: Chet Williamson
Žánr: Thriller, světová literatura
Rok vydání: 2016
Čteno v: Českém jazyce
Anotace: Píše se rok 1960 a Norman Bates je ve státní nemocnici pro duševně nemocné zločince v péči doktora Felixe Reeda, který se ho snaží dostat z jeho katatonických stavů. Ale Norman a Dr. Reed jsou neustále obtěžováni ostatními pacienty i zaměstnanci, kteří si myslí, že toto sanatorium je daleko spíše vězení než místo určené k uzdravování nemocných, Přispívá k tomu i samotná budova, kdysi soukromá léčebna, o které se tvrdí, že je strašidelná. Na scéně se objevuje Normanovo dvojče Robert Newman, jehož mozek byl ihned po narození jeho ošetřujícím lékařem prohlášen za poškozený. Jak Robert a Norman vyrůstali, Norman zjišťuje, že temno Robertovo je ještě hlubší než to, které na Normana číhá venku ve městě. Vraždy na sebe nenechají dlouho čekat a šokující řetěz událostí nás vtáhne ještě hlouběji do vyšinutého šílenství uvnitř Psycho-Sanatoria.

Recenze: K tomu, abyste si mohli přečíst tuto knihu a nebyli z ní úplně zmatení nebo neměli problém se vyznat v ději, byste měli mít alespoň nějaké podvědomí o původním dílu Psycho. Ať už v knižní podobě od Roberta Blocha, nebo v jeho filmové adaptaci od Hitchocka. Já osobně jsem naprosto nezvykle viděla film a nečetla knihu (ale na všechny tři díly mám zálusk!). Myslím ale, že postava Normana Batese není úplně neznámá. Pokud máte rádi, nebo vás jistým způsobem zajímají psychické poruchy, tak si myslím, že se vám kniha líbit bude. Děj je plný zvratů, což na knize velmi oceňuji, protože miluji, když se kniha (i film) odehrává naprosto opačným směrem od mého očekávání. Četla jsem, že původní dílo od Blocha je mnohem lepší, což posoudit nemohu – alespoň zatím ne. Nicméně i tak knihu doporučuji, je to čtivé a myslím, že vás vyústění příběhu překvapí.